close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דגם של בית המקדש – איך יוצרים דגם לבית ולמשרד

מערכת שורשכב כסליו, תשפג16/12/2022

אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד יצירות אומנות שעוסקות בבית המקדש, בפעילות הכהנים והעם במקום

תגיות:
צילום: freepik
הרבה מאוד יהודים בישראל וברחבי העולם, כמהים ליום בו ייבנה מחדש בית המקדש. גם יהודי שאיננו מאמין או מקיים מצוות באופן עקבי, מבין את החשיבות הגדולה שהיתה לבית המקדש בהיסטוריה ובתרבות היהודית ובוודאי מכיר במשמעות הסמלית והרגשית שלו עבור יהודי העולם בכל מקום בו הם נמצאים.

לכן, זה לא מפתיע שהרבה מאוד יהודים משקיעים זמן רב בהיבטים שונים שקשורים לבית המקדש, בין אם זה בהיבט הדתי ובין אם זה בהיבטים היסטוריים, תרבותיים ואחרים. אחד מאותם היבטים הוא תרבותי, אומנותי. אנחנו יכולים למצוא הרבה מאוד יצירות אומנות אשר עוסקות במבנה עצמו של בית המקדש,
צילום: freepik
בפעילות הכהנים ואנשי הדת במקום וכן בהיסטוריה ובסיפורים סביב בית המקדש, הראשון והשני.

דוגמא טובה לכך אפשר לראות בחנויות יודאיקה שונות המציעות לנו דגם של בית המקדש ליצירה. המשמעות של דגם זה, היא היכולת שלנו לבנות את בית המקדש כיצירה אומנותית אשר תקשט את הבית או את המשרד. יצירה זו פופולארית מאוד בקרב לא מעט יהודים, בפרט יהודים שאינם חיים בישראל ומחפשים דרכים ואמצעים שונים לבטא את הקשר והזהות היהודית שלהם וכן את הקשר שלהם למקום.

איך יוצרים דגם של בית מקדש?
כאמור, אנחנו יכולים למצוא דגם של בית המקדש למכירה במגוון רחב של חנויות ואתרים. מדובר על דגם תלת מימדי המציג את בית המקדש השני על כל רבדיו השונים. החל מהקשתות, העמודים, הדלתות המפוארות, הלשכות ועד למקום של קודש הקודשים.
חשוב לציין, הדגם האופטימאלי אותו אפשר ורצוי לקנות, הוא זה שנוצר בעקבות מחקר מקיף שנעשה במהלך השנים על ירושלים בעת העתיקה ובפרט על בית המקדש. באמצעות מחקר זה, אנחנו יודעים כיום כיצד היה בנוי בית המקדש וכיצד יש לבנות אותו, בין אם בדגם שולחני ובין אם בעתיד יהיה מי שירצה לשחזר את הדגם המקורי בצורה דומה.

למי אנחנו יכולים לקנות אותו?
דגם של בית המקדש יכול לשמש אותנו בצורות שונות. בראש ובראשונה, הוא יכול לשמש אותנו בתור מתנה לקרובי משפחה, חברים ומכרים. זו יכולה להיות מתנה נהדרת לכל יהודי, בין אם הוא חי בישראל ובין אם לאו. בעזרת הדגם הוא ירגיש את הקשר והזיקה למקום, וכן יוכל ללמוד על בית המקדש מקרוב.

כמובן שהדגם יכול לשרת גם אותנו, בין אם אנחנו מתחברים וקשורים לנושא ובין אם אנחנו חובבי היסטוריה המתעסקים גם בבניית דגמים של אתרים ומקומות בעלי חשיבות היסטורית, הן ביהדות והן בכלל. זה יכול להיות מאוד מעניין ומאתגר.

הדגם גם יכול לשמש אותנו לצורכי למידה, אם אנחנו נניח מורים בבית ספר, מרצים או כל גורם לימודי אחר שרוצה ללמד תלמידים אודות התקופה ואודות בית המקדש בפרט.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה